יום ראשון, 14 באוגוסט 2011

הפגנת ההמונים 13.8.2011: נאומה של טוהר ברקוביץ בת ה-12

אני טוהר ברקוביץ בת 12 וחצי מחיפה .
כן אני יודעת , אני רק בת 12 . החלטתי לעמוד מולכם כאן ולספר לכם למה אני פה ומה מטרתי .
כשהגעתי למאהל בחיפה בפעם הראשונה חששתי. הייתי בטוחה שאין לי מקום, שאני בסך הכל ילדה. הרי ילדים לא יכולים לעמוד על במה ולספר לכם כמה חשוב שתבואו למאהל, נכון?

וכשישבתי במאהל על הספה והחברים הכניסו אותי לשיחות פתאום התחלתי להבין ולהגיב  למה שאנשים אומרים. פתאום קלטתי שאני כן יכולה לעשות משהו, שאני אולי ילדה אבל אני מודעת למצב החברתי והכלכלי במדינה ואני יכולה לעשות הרבה.
ככה יום-יום באתי למאהל ועזרתי. מצאתי את עצמי מחלקת פליירים בקניונים, מעצבת שלטים ומדברת עם אנשים. פתאום מתקשרים אלי וממש נותנים לי לעזור.
לכן החלטתי שאעמוד על הבמה ואספר איך מרגישה ילדה בתוך המאבק הזה- כי זה חשוב! חשוב יותר מכל אייפון, כל ריאלטי, כל פייסבוק או כל שופניג! כן, זה חשוב לי, תתפלאו, אפילו שאני  'רק' בת 12! אז הנה אני פה, תורמת את חלקי: אני קוראת לכולכם- זה חשוב שתבואו למאהל, זה חשוב שתבואו לתמוך, חשוב להביע דעה. לא רק שזה חשוב, זו גם זכותנו וזוהי זכות גדולה.
...

בכל מקום ומקום שאני עוברת שואלים אותי מה זה צדק חברתי. אז אני עכשיו רוצה להגיד לכם מה זה צדק חברתי בשבילי ובשביל כל הילדים:

צדק חברתי זה שלכולם יהיה חינוך ובחינם!
צדק חברתי זה שיוכלו לקנות  דירה ולטפל בנו, הילדים, בלי לחץ!
צדק חברתי זה ששתי הסבתות שלי, ניצולות שואה, יזכו לטיפול הולם ובכבוד!!!
תסלחו לי כולם, גדולים וקטנים, חברי כנסת ואנשי תקשורת: צדק חברתי זה צדק!!! שיהיה כבר צדק וכולם יוכלו לישון בדירה מרווחת ויהנו מהחיים האלה!
...
עכשיו לסיבה העיקרית שאני פה '' למה אין הרבה ילדים במאהל?''
באמת למה?  אולי אנחנו לא משלמים משכנתא, שכר דירה, ארנונה,חשמל וחינוך כמו ההורים אבל אנחנו רואים אותם עושים את זה בדיוק! הם נלחמים על העתיד שלנו, שלא נהיה  כמותם, אנחנו חייבים להילחם על העתיד שלנו!
זו מחאה שאנחנו הילדים מבינים כי היא חברתית ולא פוליטית, תאמינו או לא.  וכאשר יש מחאה חברתית גם הילדים והנוער הם חלק בלתי נפרד ממנה.

לא נשאר עוד הרבה זמן לחופש הגדול. אומרים שבתחילת הלימודים המחאה תדעך. אני רוצה להוכיח אחרת. אני קוראת לכל הילדים,יש לנו הזדמנות להשפיע! קחו את החברים, קחו את ההורים, צאו מהקניונים ובואו למאהל- בואו להשפיע, בואו לשנות, בואו נעשה שיעור לכל הגדולים, שיעור באזרחות.
כי להיות שותפים למאבק הזה, זה להיות שותפים לעתיד שלנו
 שלכם טוהר.











2 תגובות: