יום ראשון, 7 באוגוסט 2011

יומן המאהל של רועי

רועי סלע, ממייסדי המאהל במרכז הכרמל, פרסם כמעט מדי יום פוסט קצר על חוויותיו בפרופיל הפייסבוק שלו. תיעוד מרתק של האירועים, מהיום הראשון.

יום 32 - טוב עבר שבוע די רגוע בלי הפגנות וללא סיפורים מעניינים במיוחד , זאת הסיבה שלא ממש עדכנתי מה קורה. בגדול לי אישית קצת ירדה האנרגיה במאהל ולכן אנחנו החלטנו לעשות צעד וליזום מפגש ביננו לבין כל המאהלים בצפון. אז ממחר בערב אנחנו יוצאים לדרך עם רכב שוקולוקו ואוהל על הגג - בעיקר להקשיב ללמוד ולתת טיפים. לנגן ולהרים את המצב רוח וליצור קשר ורשת בצפון עם כל האנשים שמשפיעים על חיינו .

יום 24 , 25 - הכנות הכנות הכנות. כולם רצים מכינים שלטים , מחלקים פליירים , כותבים בפייסבוק , עולים על עצים תולים שלטים על שלטי חוצות. זה מה שאני אוהב חיבור בין אנשים למען מטרה. תמיד כשיש הפגנה כולם נזכרים למה הם כאן ומניחים בצד את האג'נדות שלהם. כנראה שאנחנו צריכים כל יומיים הפגנה כדי לא להתעסק בפוליטיקה. שבת שלום לכולם היום ב שמונה וחצי ה ה פ ג נ ה !!!
יום 23- אני בתל אביב ליומיים והמאהל מתחיל להתפרק . 2 חברים טובים כבר אמרו שנמאס להם והם רוצים לעזוב והכל בגלל כל הכוחנות שנוצרה במעגלים ובמאהל . אנשים שימו את הדעות הפוליטיות בצד וגם את האגו שלכם אחרת הכל יתפורר לכם בין הידיים !! אתם פה בשביל להוביל שינוי ופחות להביע את הדעה הפוליטית שלכם . מתי תבינו שפוליטיקה מפלגת!!

יום 22: קפצתי יום לטובת פז. או שפשוט אני לא סומך על הזיכרון שלי. פתחתי את העיתון ומה אני רואה מהומות אלימות בבריטניה. זה רק אני או שגם אתם חושבים שמה שקורה כאן היא תופעה עולמית? זה התחיל בתוניס המשיך למצריים ,ירדן ,לבנון וסוריה. לוב נדבקה בסמפטום ואז הגיעה אלינו סוף סוף . אני מאמין שהתופעה היא גלובלית ומשהו קורה בכדור שלנו. מישהו זרק 2012? אנשים תפקחו את העיניים יש לי הרגשה שמשהו גדול מאוד קורה מתחת לפני השטח זה ממש לא קשור לביבי או ציפי. הם סתם בובות. יש הרגשה של מות הקפיטליזם. דרוש ממציא לשיטה כלכלית חדשה !! רצוי לא נאיבי!!

יום 20 - ערב תשעה באב , משהו לא נעים קורה פה במאהל , נוצר מצב שהרבה אנשים מגיעים , אורחים לרגע ורוצים לאכול מהמטבח, אז מה שקורה שלאנשים שגרים במאהל ויוצאים להפגנות ובאמת עושים לא נשאר מה לאכול. והאנשים שנמצאים במטבח רבים איתם , אתמול אפילו ראיתי שנעלו את המקרר עם מנעול, ערב תשעה באב שאמור להיות ערב חשבון נפש ראיתי ישראלים רבים על אוכל. נראה לי שכולם שכחו למה הם נמצאים כאן!!

יום 19- אחרי ההפגנה הענקית בתל אביב שהרעידה את כיסאות הכנסת, חוזרים לשגרה , בכל זאת צריך כסף כדי לחיות. היום עשינו אירוע גדול סדנת שוקולד ל 60 ילדי עובדי צים. זה כל כך אירוני לראות את הפאר של הבניינים שלהם את כמות הכסף שנשפכה על האירוע הזה. חזרנו עם רגשות מעורבים מצד אחד רצינו לעשות שמח לילדים הרי הם בסך הכל ילדים , מצד שני אחרי הקרנת הסרט שיטת השקשוקה אתה מבין מי זאת משפחת עופר ופתאום אני עובד איתם קצת נגעלתי מהאנשים בבניין כאילו נדבקה בהם היוהרה של הכסף. אחרי האירוע חזרנו למאהל שיחות ודיונים עד 2 בלילה. פתאום מצאתי את עצמי נרדם בישיבה

יום 18 - קמתי יצאתי מהאוהל , כוס קפה שחור ושתי קרואסונים מקייטרינג ויקיפדיה, היום יקרה שינוי מהותי מרגישים את זה באוויר מבחינתי היום המהפכה מתחילה , עד עכשיו צברנו כח ואנשים , עכשיו זה הזמן לפעול לשינוי מהותי. מאסנו בספינים , שחיטויות וחזירים קפיטליסטים . המשחק השתנה והגולם קם על יוצרו. קדימה לצעוד בגאווה עם ראש מורם, אנחנו הדור שמשנה את דפי ההיסטוריה!! עוד לא אבדה תקוותינו!!!

יום 17 - שנייה הפוגה לקראת עצרת המיליון בתל אביב. גם בהפוגה כולם מתרוצצים טלפונים , ארגון אוטובוסים , חלוקת פליירים, עיצוב המאהל. עצרתי לרגע והבטתי מהצד והבנתי כולם יצאו מהאדישות כולם עושים . מדהים - אנשים אני שוב רוצה לומר תודה ענקית לכל מי שקם ועושה , גם אם זה משהו קטן העיקר הכוונה. אתמול ספרתי כבר 64 אוהלים ובבוקר ראיתי עוד 4 חדשים. מ ה פ כ ה!!!

יום 16 - יום הפגנות !!! 9:00 - הפגנה מול ביטוח לאומי. 15:00 - הפגנה בשוק הדר.
18:00 -
הפגנה בכיכר התותח קרית מוצקין. קדימה צאו לרחובות !! השמיעו קולכם !!! זה העתיד שלנו ואנחנו מעצבים אותו!

יום - 15 - חסימות כבישים, שיחות במעגלים , ישיבות צוות, התראיינות לתקשורת פתאום זאת השגרה. אני מרגיש ככה ונראה לי שגם כולם. זה מתחיל להשתלט עלינו בלי שנרצה אין רגע שלא בא לי להיות במאהל ולתת את החלק שלי לקבוצה. מחכה כבר ליום שישי שנוכל לנוח קצת.
יום 14 - בדיוק שבועיים מהקמת האוהל. אני קצת מדוכדך אתמול צפיתי במפלצת שנוצרה במאהל. אגו פשוט משפריץ החוצה אנשים חושבים רק על המילה "אני" וקשה לי לראות את זה. אני מביט מהצד וזה נראה לי חסר סיכוי . הדבר היחידי שמאחד את המפלצת הזאת הם הפגנות ופעולות. נקווה לטוב , אני מתגעגע לאמביציה הטהורה של האנשים שתרמו כל כך הרבה מההתחלה בלי לומר אני עשיתי. שיהיה לנו בהצלחה!!
Top of Form
·
יום 12 - אין לי מילים לתאר את התחושות שעוברות עליי . צפינו שיגיעו היום 2500 איש והגיעו 12000. בחיים שלי לא הרגשתי כזאת תחושת אחדות עם אנשים שאני מכיר בסך הכל שבוע וקצת. וגם עם כל הקהל הענק שהגיע למחות על אותה הבעיה ימין שמאל , חרדים חילונים . כולנו עם אחד עם מטרה משותפת לחיות בכבוד . נשארתי ער עד הזריחה אחרי לילה של ניגונים שקטים בגיטרה . אני לא מצליח להירדם!!
Top of Form


Bottom of Form
יום עשירי - אחרי שביקרנו במאהל בתל אביב אני די גאה במאהל שלנו. אמנם אנחנו לא ענקיים אבל כרגע עם כל חילוקי הדעות שיש בהתחלת מאבק. דברים זזים ויוצאים לפועל. התרגשתי לחזור לחיפה ולהיות חלק ממעגל של 50 אנשים שכל אחד יודע מה הוא עושה מחר. viva la revolucion - hasta la victoria siempre
Top of Form


יום תשיעי - היום קיבלתי קצת פרספקטיבה על כל המאבק הזה - כולנו נאבקים בשלטון כדי שיורידו מיסים ושיהיה אפשר לחיות פה יותר טוב, שיהיה פיקוח על החינוך על הדירות ומוסד הבריאות במדינה. היום התנדבתי בבי"ח רמב"ם עשיתי סדנת שוקולד לילדים עם לוקמיה. כל כך התרגשתי וראיתי אנשים קטנים שנאבקים על החיים שלהם. אני מקווה שגרמתי להם לכמה שעות של מתוק וקצת יציאה משגרת הטיפולים הנוראיים האלה. קחו קצת פרופורצייה בחיים ואל תשתגעו אחרי הכסף. ככל הנראה הבריאות היא החשובה מכל. מאחל לקטנים האלו שיחלימו במהרה . אמן!!!

סוף יום שמיני - במילה אחת ואוו לא האמנתי ולא דמיינתי שנגיע למפגן כח כזה גדול. אנשים סוף סוף יצאו מהאדישות שלהם והגיעו לרחוב בהמוניהם למחות לצעוק ולרקוד בטירוף. חיפה סוף סוף התעוררה . תודה לכולכם שתורמים ועוזרים המאהל כבר מתפוצץ ואין לי מושג איפה נוסיף עוד אוהלים. אה והכי מגניב שיש לנו מקרר אז תודה למי שאירגן אותו. סחוט אבל מאושר עד השמיים!!
Top of Form


Bottom of Form
יום שמיני- בוקר טוב !! היום בערב צעדת ענק מהאודיטוריום בשעה שבע. תביאו את סבא וסבתא תפיצו לכולם בפייסבוק זה חשוב מאוד. אנחנו חייבים לצאת מהאדישות ולהגיע לרחוב למחות ולהשמיע את הקול שלנו. קדימה בכל הכח להביא תופים משרוקיות מגאפונים וכל מה שעושה רעש!! נתראה בשבע!!!
Top of Form


Bottom of Form
סוף יום שביעי - אני חושב שאני קצת לוקח יותר מידי את המחאה הזאת ונראה לי שכולנו לא ממש מבינים לקראת מה אנחנו הולכים. שינויים לפעמים קצת מפחידים קצת מרגשים אבל בטוח שיקרה פה שינוי משמעותי. האהבה והתמיכה מהאנשים ומהרחוב מחממת את הלב. כולנו באותה הצלחת וסוף סוף אנחנו מבינים את זה.
אני מוריד קצת הילוך ונותן לדברים לזרום בכל זאת יש לי עסק. מחר גם חיפה תרגיש את השינוי ונראה לי שהצלחתי במשימה הראשונית.
Top of Form


בוקר יום שביעי - אני מלא במחשבות מעורבות, מצד אחד אני מאושר לראות שאנשים מצטרפים ותורמים והמאהל רק ממשיך לגדול, אך הסדר קצת יוצא מאיזון כי נוספות המון דעות ומשחקי אגו. בבקשה כל מי שהגיע ורוצה להגיע למאהל ולמחות שימו את האגו בצד הוא רק מפלג אותנו!! תתחילו ללמוד להקשיב! מחר שעה שבע בערב מתחילה העצרת החיפאית מהמאהל באודיטוריום
Top of Form


יום שישי - הרגשת אופוריה קלילה עטפה אותי אתמול- לאנשים כן אכפת ואנשים כן רוצים שינוי. המאהל שלנו גדל מיום ליום ואנשים מצטרפים עם כוונות טובות ורוצים לתרום את חלקם . אתם הכח שנותן לי להמשיך ולהאמין שנצליח בסוף. אני רוצה לומר תודה לכל אחד ואחד שלוקח חלק במאהל שלנו בלעדיכם לא היינו מצליחים לגדול. קדימה המהפכה מתרחשת ואנחנו אלה שנביא אותה!!
Top of Form


יום חמישי - אחח הגיע יום שבת קצת מנוחה לפני ההפגנה הגדולה בתל אביב. היום הולך לקרות שינוי משמעותי בתודעה של הציבור. עד ההפגנה אני מזמין אתכם להצטרף אלינו מול הסינמטק בחיפה כל יום אני פוגש אנשים חדשים ומעניינים עם דעות חדשות שמצטרפים אלינו והמאהל גדל.
כמה דברים שאנחנו צריכים - גז לבישול , מים כל הזמן, שמיכות מזרונים וכמובן הכי חשוב עוד ועוד אוהלים.
Top of Form


בוקר יום שלישי - הרמתי את הכפפה לפני שלושה ימים והתחלנו עם 3 אוהלים. אתמול בגן האם היו כבר שלושים. רק ביחד נוכל לשנות משהו. יש לי עסק ואני חייב לעבוד היום לצערי אחרת אני פושט את הרגל. אבל לשמחתי אתמול ראיתי כל כך הרבה אנשים עם מרץ לשינוי ושמוכנים לקחת את המושכות ולהמשיך את המאבק הזה קדימה. אני מחזק את ידיכם ואני מתחייב להגיע ולהשפיע בכל רגע נתון שאוכל.
Top of Form


סיכום יום שני - התאחדות עם הסטודנטים אני אישית ספרתי הלילה במאהל 50 אנשים שנשארו . היעד לגייס מחר עוד 50 לפחות. להמשיך להפיץ את המחאה בכל הכח בלי להתייאש בסוף נשנה את המציאות. טכניוניסטים אתם הבאים בתור אחרי המבחנים אני לא מוותר לאף אחד. לילה טוב מתיש אך פורה.
Top of Form


גן האם חיפה מתרחשת הפגנת ענק ברגע זה ותימשך כל הסופ"ש . כולם להגיע עם אוהלים ולהראות שלא נשתוק יותר!! אני אוהב את המדינה ורוצה להישאר כאן אבל צריך קצת סדר והדור שלנו יעשה אותו!!
Top of Form


ממשיכים את המאבק יום חדש עם אנרגיות חדשות יש כבר רשת צל ומזרונים, תבואו בהמוניכם ותביאו אוהלים , מול רחבת הסינמטק.
Top of Form


בוקר טוב חיפאים בואו לתקוע יתד!!! אנחנו כאן מול הסינמטק
Top of Form
מעבירים את הלילה פה מול הסינמטק.
סיכום יום ראשון - אני ממש מרוצה הצטרפו אלינו למאבק 40 אנשים. אספנו חתימות לעצומת תמיכה במאבק. נשארים פה ללילה 10 אנשים שאני אישית מעריך אותם אחד אחד. מחר מגיעים לכאן ערוץ אחד ורדיו חיפה לסיקור האירוע ואני מבקש מכל אחד שיכול להגיע שיבוא להביע עמדה. אנחנו צריכים עוד אוהלים ושתפיצו את האירוע כמה שיותר.
לילה טוב נתראה מחר מלאי אנרגיה תודה לכל מי שהגיע ותרם.
Top of Form
היום שעה חמש מול רחבת הסינמטק !! להביא אוהלים , מים ותופים שנעשה קצת רעש להעיר את העיר הרדומה הזאת!!
Top of Form
יום 19 יולי‏ בשעה 11:55‏

יאיר גיל מראיין את רועי, היום החמישי להקמת המאהל



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה