יום רביעי, 24 באוגוסט 2011

המאהל הנודד: יומן מסע בין מאהלי הצפון

המאהל הנודד- לאחר חודש של התעסקות במקום אחד , במאהל בחיפה, החלטנו לקחת את כישורינו ולהעביר אותם הלאה למאהלים נוספים בצפון ובשאר הארץ, המטרה שלנו היא לגשר בין שאר המאהלים בארץ ולקשר, לשמח ולהקשיב, לתת ולתמוך, להיות ולעזור , לבנות משהו יציב יותר , עם מסר יותר משורש, הפצת מסר המאבק ע"י קולות של העם, פירוש המסר "צדק חברתי" ובנייתו לא רק כמשפט אלא כמדינה חדשה ובריאה יותר, עבור כולם , עבור עם שלם ומאוחד יותר.
יומן מסע - 23/8/11
מאת המאהל הנודד‏ בתאריך יום שלישי 23 אוגוסט 2011‏ בשעה 03:26‏‏
טוב, אז הנה עדכון ראשון מהיום העמוס חוויות שהיה לנו לחברי מאהל נודד (אסי אורלי רועי ואיתי)
התחלנו במאהל בנהרייה - שנמצא בצומת הראשונה בכניסה לעיר - קשה לפספס.... בנהרייה צריך עוד כוח אדם , איש הקשר שם הוא נפתלי ועוזי, הם צריכים עוד ציוד (למטבח- אוכל ועוד כלי מטבח, סלון- עוד ספה שתיים) בקיצור תקציב קצת יותר גדול מכיוון וראש העיר שם לא כל כך שם לב למאהל המקסים הזה ובכך מונע את התפתחותם שם.
בחורפיש - גילינו מאהל קסום לחלוטין שהאירוח בו חוצה גבולות, הכבוד שנמצא שם כא'-ב', תרבות של הקשבה מרגשת ושיח כנה ואמיתי, שם למשל אין אוהלים אבל כן יש מאהל גדול וצנוע , שם מתבצעים הדיונים והחלטות חשובות ומשמעותיות ראעד הוא בין 7 אנשים הנמצאים בגרעין ("זקני הכפר") הם מעדיפים לשמור על המספר הזה ולא להרחיב את המעגל מכיוון ונמנעים מבלאגנוס וויכוחים לשווא. הבעיה הקשה בחורפיש היא הדמוגרפיה הקשה לבניית בתים וכמובן קרקעות שאינן מופשרות לבנייה - מסתבר שהמתנס שם סגור כבר שנתיים ואין שום פעילות לנוער ולילדים בכפר.... 20 שנה חיכו התושבים לאישור תכנית מתאר... המצב חופף לשאר הבעיות הארציות אך בכפרים הדרוזים יש קשיי תרבות וחינוך מכיוון ואין שום תקציב מהמועצה , לכן היא נשארה יתומה וכמעט שוממת מבחינת תרבות (אלא אם כן אתה במעמד מכובד פלוס ואז זכית לאיזו הצגה בתאיטרון המאולתר)
כרמיאל- מאהל ענק לאורך הפארק,סדר מופתי מבחינת התארגנות- מטבח,סלון,מתחם ילדים,פינת אוכל ושטח לקרחנות.... הייתה הופעה מגניבה לאללה של חברה מקסימים שהגיעו מהמרכז לשמח לבבות אנוש ואכן כך עשו,כאן בינתיים מרגיש שדומה לחיפה המשך יבוא מחר כי כאן אנחנו לנים הלילה
אוקיי מחר אנחנו עולים לראש פינה ולקריית שמונה ומשם לצפת .. עדכונים בהמשך... שולחים לכולם אהבה וחיבוקים חמים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה