יום רביעי, 24 באוגוסט 2011

קול קורא לעדויות של עובדים שנוצלו, הושפלו או עברו התעמרות בשוק העבודה

עבדתן\ם במקום כלשהו שלא שילם לכן\ם? שהתעלל או השפיל  אתכן\ם? שהפר את זכויותיכן\ם? עובדות\ים קשה ומתקשות\ים להתקיים?
 אנו זקוקים לעדויותכן\ם על מנת לעורר מודעות לבעיות בשוק ובשמירת זכויות העובדים בישראל - בעיות המחלישות את העובדות והעובדים ומאפשרות את רמיסת זכויותהן\ם וכבודן\ם.


אנא שלחו לנו את עדויותיכן\ם [ל- dover@rhr.israel.net] ותוכלו לסייע במאבק!

ישנן שתי דרכים למסור עדויות: 1. בכתב (בעילום שם או בפרטים מלאים) – העדויות יפורסמו באתרים שונים ובפרט באתר רבנים למען זכויות האדם. 2. עדות מול קהל באירוע הקראת עדויות – האירוע יתקיים במאהל "המכללה החברתית-כלכלית" שבשדרות רוטשילד, ת"א, ביום חמישי, ה-1.09.11, מ-19:00 ועד 21:00.

מידע נוסף:
הקמפיין – בשם "ע' זה [לא] עבדות – למען שוק עבודה מקיים ומכבד" - הוא חלק מהמאבק הגדול לצדק חברתי המתנהל כיום. שותפים לקמפיין הארגונים רבנים למען זכויות האדם, קו לעובד, המכללה החברתית-כלכלית ופעילים נוספים התומכים בו.

מטרת הקמפיין: להעלות את תשומת הלב לנושא התעסוקה וזכויות העובדים במסגרת המאבק לצדק חברתי וניסוח התביעות לצדק חברתי. זאת מתוך אמונה שמרבית הבעיות החברתיות כיום נובעות ממצב בו גם אנשים עובדים הם עניים וגם אנשים עובדים סובלים מתת-תיגמול שהופך אותם לנזקקים בשורה ארוכה של היבטים. תת-התיגמול נובע מחקיקה לקויה ואכיפה אפסית של דיני התעסוקה ובפרט הזכות להתאגדות, ושל "שכר מינימום" נמוך מהראוי ביחס ליוקר המחייה.

כיצד לכתוב ולשלוח עדויות: אנא שלחו עדויות לכתובת - dover@rhr.israel.net תוך שאתם מציינים את שמכם (או בקשה מפורשת להשתמש בשם בדוי) וכן האם אתם מוכנים להופיע בפני קהל באירוע (ראו פרטים מעלה). בנוסף נא לאשר בגוף המייל כי אתן\ם מזכימים כי עדותכם תפורסם (בכפוף לזכות לשמור על עילום שם) באתרים שונים ו\או בכל מדיה אחרת, לרבות מסחרית.

בעדות עצמה - אנא הימנעו בתכלית מלציין את שם המעסיק או המנהל שפגע בכם\ן (אסור לא לציין ולא לרמוז על זהות החברה ו\או המנהל\ת שפגעו בכן בשל חשש מתביעות דיבה. יש לזכור שהמטרה איננה גינוי נקודתי של חברה ספציפית, אלא הדגמה של בעיה רווחת).

כמו כן יש לציין: את גילכן\ם (לא חייבים גיל מדוייק, אפשר עשור), את תחום העיסוק, האם העוסקתם בחברת קבלן או בהעסקה ישירה, אזור בארץ ומשך ההעסקה. כמובן, יש לציין כמה שיותר פרטים על מקרה ההתעללות\ניצול\הפרת זכויות, ולהסביר אותו שלב אחרי שלב.

על העדויות לא לעלות על 600 מילה.

אנא צרפו פרטי התקשרות נוחים.

תודה,
צוות קמפיין "ע' זה [לא] עבדות – למען שוק עבודה מכבד ומקיים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה