יום שישי, 12 באוגוסט 2011

מאהל הדר - סיכום שבועי

המאהל נפתח ב 7/8 בגן בנימין מול המזרקה. 
השאלה המרכזית שעלתה בדיונים ראשונים היא 'מה מייחד את מאהל הדר ולמה צריך עוד מאהל בחיפה מעבר לזה שבכרמל?' עלו מספר תשובות ממספר משתתפות שכל אחת יחדה את כמה מתושבות המאהל. התשובה שמשותפת לכולן היא כי הדר הוזנחה ע"י הרשויות והמאבק הוא בעיקר על להחזיר את הדר להיות אזור בטוח ומהנה לחיות בו לכל שכבות האוכלוסייה.

עלה נושא של ביטחון אישי, במיוחד של נשים. ישנו חשש בקרב תושבות המאהל בדבר הטרדות ותקיפות מיניות. המלצנו כי בלילות הליכה למקומות הנמצאים מחוץ לטווח העין של יושבות המאהל, כמו שירותים, תתבצע בזוגות. כמו כן אנו פועלות כל יום על כך שבלילות ישארו כמה שיותר אנשים, עדיפות לכך שיהיה ייצוג לכל המגדרים. ברמת המאבק הכללי לדעתנו הדרך הטובה ביותר ליצור בטחון אישי בשכונה לאורך זמן היא מאבק בעוני.
המאהל מתאפיין בכך שרבות מהמשתתפות בדיונים הן אימהות היוצאות לגן על מנת לשחק עם ילדיהן דבר אשר גורם  לפיזור של הילדים וחוסר השגחה עליהם. הוחלט כי משה, עומר וישראל ירכזו את העניין וינסו למצוא תעסוקה לילדים כך שלא יהיו מפוזרים ויהיו בטוחים בסביבה.
המאהל כולל בתוכו מספר רב של קהילות מכל המגדרים, גילאים, דתות, השקפות עולם המסכימות כי עלות המחיה בארץ בכלל ובהדר בפרט היא גדולה ולא תואמת את השירותים אותן מקבלות האזרחיות.
הבעיות העיקריות אשר מעסיקות את תושבות השכונה פרט לבעיית הבטחון האישי והצעות להצלחת המאהל:
-          עלות הדיור בהדר הן מבחינת עלות הדירה והן מבחינת כל מה שמסביב: ארנונה, חשמל וכיו"ב. העירייה לא משקיעה בתשתיות בשכונה, בבתי ספר ובפעילויות קהילתיות.
-          הוצע לפנות להורים הנמצאים בגן בנימין עם ילדיהם בפעילויות המאורגנות במקום בימי שלישי וחמישי ולעניין אותם במחאה.

ברמת חלוקת אחריות התחלקנו לצוותים:
-          צוות לוגיסטיקה – גילי, איל, ישראל
-          גיוס משאבים – שני גולדין, שני וורנר
-          ילדים – חדוה, איל
-          שליחויות – דקלה יכולה לעזור
-          טנדר – רונן יכול לעזור בתנאי שהאיסוף ממקומות שונים יתבצע בבת אחת.
-          שני קפלנסקי יכולה להשיג ציוד משרדי
-          ישראל יעדכן דברים בפייסבוק: אירועים עתידיים וסיכום של מה שקרה ובנוסף יכין טבלאות שונות עפ"י הצורך
ביום רביעי התקיימה במאהל ישיבה בנושא הדיור בה דנו בבעיות שונות הקיימות בשוק הדיור בהדר: עליות קיצוניות של מחירים, חלוקת דירות, בתים נטושים וכיו"ב.
ביום שישי נפתח במאהל שוק קחי – תני אשר ישאר פתוח לכל אורך השהייה שלנו כאן, מוזמנות להביא כל העולה על דעתכן ולקחת מכל מה שיש.

שתהיה לכולנו הפגנה מוצלחת ומשפיעה,
צוות מאהל הדר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה