יום רביעי, 12 באוקטובר 2011

חג שמח וגמר חתימה טובה!

לאחר מספר שבועות של התארגנות מחדש, מאבק משפטי קצר ומוצלח מול העירייה, חתימת הסכם עם העירייה (שקיבל תוקף של פסק-דין) ולאחריו פירוק המאהל, המאבק החברתי ממשיך הלאה. בידיעון זה נעשה מעט סדר – נסביר את החזון להמשך הפעילות, העבודה עם העירייה והפעילויות המתוכננות לסוכות. במרכז האירועים, הפעילות המרכזית שלנו החודש היא פסטיבל מאבק מהסרטים, המשתלב עם פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה ועם הארועים הארציים והבינלאומיים השונים (פרטים בהמשך, וכן, דרושים גם מתנדבים).

כפי ששמתם לב, ירדנו מקונספט שבועון המהפכה (שם זמני), ועברנו לקונספט ידיעון המהפכה (שם זמני). הידיעון ישלח לכל אוהדינו וחברינו, פעם בכמה שבועות, בהתאם להתפתחויות ובהתאם לאירועים המתוכננים. מוזמנים להעביר לחברים! אנו שולחים את הידיעון לכל מי שיצר עמנו קשר, אך אם אינכם מעוניינים לקבל מאתנו עדכונים כאלו, שלחו לנו הודעה, ונסיר אתכם מיידית מהרשימה. מצד שני, אם קיבלתם את הידיעון מחבר ותרצו לקבל את הידיעונים ישירות, תזרקו מילה.

כמה הודעות מנהליות קצרות. ראשית, לפעילי החזית החיפאית יש רשימת תפוצה פעילה אך סגורה. כדי להצטרף לרשימה, יש לשלוח אלינו בקשת הצטרפות. כך, רק מי שרוצה להיות ברשימה, יצורף אליה. שנית, לוח החזית חזר להתעדכן. מוזמנים להתעדכן בבלוג ובפייסבוק.

בעקבות הודעת הדרושים הקודמת יש לנו כבר מתנדבים להקמת אתר חדש, אבל עדיין:
דרושים – עורכים/ות ומעצבים/ות לידיעון המהפכה.
לפרטים – החזית החיפאית, fronthaifa@gmail.com


הידיעון עמוס בפעילויות לחג הסוכות. נשמח לראותכם!

חדשות המאבק – עדכונים מהשבועות האחרונים
  מה הלאה? יוס ברוך מסכם את החזון בשלב ב'
  על צווי הפינוי, העתירה הדחופה וההסכמות עם העירייה
  צבי דביר ואברי רביב מסכמים את האירועים
פעילויות בשבועות האחרונים – מה היה?
  יום החינוך בליאו-באק
  חלוקת תפוח בדבש בראש השנה
פעילויות מתוכננות – מה הולך להיות בסוכות
  הארוע המרכזי: פסטיבל מאבק מהסרטים
  צעדות מחאה לירושלים
  הפגנה בינלאומית ב-15 לאוקטובר
  מאהל המחאה בחוף נחשולים
  התנגדות להפרטת הגנים הלאומיים
  עצומה למען צדק חברתי
  הפגנה ב-29/10 מול הכנסת

חדשות המאבק [חזרה]

ממאהל למעגל, או איך יראה שלב ב'? [חזרה]

קיפול המאהלים מסמל מעבר משלב המחאה הספונטאנית לשלב המאבק הממוקד. ברור לנו היום מה אנחנו רוצים – לקיחת אחריות מחודשת ומלאה של המדינה על השירותים שהיא מספקת לאזרחים. בשתי מילים, מדינת רווחה, מדינה ששמה את האזרחים שלה בראש סדר העדיפויות.

כדי להשיג חזון רחב במישור של מדינה שלמה, יש כאלו שמנסים להקים מפלגה, יש כאלו שמנסים להקים תנועה, ויש את אלו שנפגשים עם פוליטיקאים. בחיפה אנחנו מאמינים בפעולה משמעותית בשכונות, פעולה עם הפנים לציבור. אם נגיע לשלושה מיליון אזרחים ישראלים שמבינים שהבעיה החברתית היא פצצת זמן מתקתקת המסוכנת לקיומה של המדינה יותר מאשר הנושאים הבטחוניים, הדבר יהדהד אל תוך השיח הפוליטי, ואל המקום בו מתקבלות ההחלטות – הכנסת והממשלה.

לכן פעילי החזית החיפאית בחרו ללכת על שלוש יוזמות משמעותיות הפונות לציבור. האחת – חינוך, לדבר על המאבק בבתי הספר, השנייה – ללוות את פסטיבל הסרטים של חיפה ב"פסטיבל מחאה מהסרטים", עם תוכן משלים המציג את המחאה לציבור, והשלישית – קיומן של אסיפות עם בשכונות.

לכל היוזמות נדרשים פעילים נוספים לארגונן. כל אדם חשוב, כל נפש משמעותית.

יוזמה נוספת התוספת תאוצה בימים אלה היא הקמת קבוצות "זום אאוט" בחיפה, קבוצות פעולה ולמידה של 10-15 פעילים אקטיביסטים, בעלי תחום ענין חברתי משותף, ומוכנים להתחייב לחצי שנה של הרחבת הידע החברתי שלהם לצד פעולה משמעותית בקהילה. קבוצות כאלו מוקמות בליווי תוכני של המכללה החברתית הכלכלית, בכל רחבי הצפון.

מבחינה ערכית אנחנו מאמינים בהנהגה עצמית של הפעילים, קבוצות הפעולה, וקהילת המאבק כולה. אנחנו מאמינים שחובתנו להגיע אל הציבור ולחבר אותו לפעולה במאבק, מכיוון שכמעט לכל ישראלי שאנחנו מדברים איתו יש תשובות משמעותיות לשאלות "מהו צדק חברתי בשבילך?", "היכן אתה מתחבר למאבק?", וחשוב מכל "מה לדעתך המאבק החברתי צריך לעשות?". מכאן והלאה תפקידנו כקהילת מאבק לסייע ככל שנוכל לאנשים לעשות את מה שהם מאמינים שצריך לעשות, כדי להשיג שינוי משמעותי ואפקטיבי. הדרך ארוכה. המאבק יהיה ממושך. עלינו לפעול כמו גחלים לוחשות – לבעור לאורך זמן ולא להתכלות מהר.

עלינו להדביק בחיידק האקטיביסטי כמה שיותר אנשים. עלינו להלחם במחלת הפאסיביות החברתית. אנחנו נחושים לשנות את דמותה של המדינה. אנחנו חבורה של ארבעים משוגעים לדבר. עלינו להדביק בשגעון הזה עיר אחת, ואחר כך מדינה שלמה.

First we take Haifa, then we take IL.

על המאבק המשפטי וההסכמות עם העירייה [חזרה]

אנשי מאבק המחאה בחיפה, החזית החיפאית, הופתעו לקבל ביום חמישי ה-22/9 צווי פינוי על כל הציוד והאוהלים שנמצאים בשטח מאהל המחאה. זאת למרות שבמהלך חודש ספטמבר התקיים תהליך של מו"מ מול העירייה לגבי הפיכת מאהל המחאה למתחם הדברות ושיח, פתרונות למחוסרי הדיור שמצאו במאהל את ביתם בחודשים האחרונים ושיתוף פעולה תוכני עם פסטיבל הסרטים.

בעקבות הוצאת הצווים, פינו אנשי החזית מן האזור ציוד לא נחוץ, כדי שתקדים תל-אביב – בו ציוד יקר ערך ניזוק עקב פינוי ע"י העירייה – לא יחזור. במקביל, החזית החליטה לפעול באפיקים משפטיים כדי למנוע פינוי ללא הסכמה. החזית החיפאית החליטה שיש מקום למצות את אפיק המו"מ מול העירייה במקביל לאפיק המשפטי, והפנייה לבית המשפט הייתה כדי לאלץ את העירייה לחזור לשולחן המו"מ ולסכם על פירוק מוסכם ולא חד-צדדי של המאהל החיפאי.

פעיל החזית (שאינו עורך-דין) התנדב להכין עתירה דחופה כנגד צווי הפינוי. העתירה הוגשה ביום ראשון בבוקר לבית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים. כשעה לפני כניסת הצווים לתוקף, הוציא כב' השופט אברהם אליקים צו מניעה ארעי המשהה את צווי הפינוי למשך 24 שעות. לאחר הגשת בקשה דחופה לצו ארעי ולצו ביניים, האריך כב' השופט את צו המניעה הארעי עד לקיום דיון בעתירה, דיון שנקבע ליום שלישי (27/9) בשעה 14:00. השופט הפציר בצדדים לנסות להגיע להסכמות שייתרו את הדיון בעתירה.

כבר ביום שני בבוקר נפגש צוות המו"מ של החזית החיפאית עם היועץ המשפטי של העירייה, והחלו דיונים אינטנסיביים כדי להגיע להסכמות משותפות. אנשי החזית החיפאית רואים במאהל סמל ולא מטרה, ולכן לא היה מכשול להגעה להסכמות על פירוק המאהל, כל עוד זכות המחאה נשמרת. במהלך המו"מ האינטנסיבי הגיעו הצדדים להסכמות. הסכמת אלו הוצגו בפני כב' השופט בדיון שנערך ביום שלישי, אשר נתן להן תוקף של פסק-דין מוסכם.

במסגרת ההסכמות נקבע כי כי יוקם צוות הידברות קבוע בין אנשי המחאה והעירייה, ויטופלו בו נושאים שונים כגון – דיור בר השגה בחיפה; שיפוץ מבניים עירוניים נטושים; שירותי רווחה וקידום אוכלוסיות מוחלשות; צמצום הפעים החברתיים ופערי ההכנסה בעיר. העירייה קיבלה את העיקרון כי יש לחזית את הזכות לקיים אספות ופעולות מחאה בשטחים ציבוריים, וכי יוקם מקום קבוע לקיום מעגלי שיח. בנוסף יתאפשרו מפגשים ציבוריים במבנים עירוניים, ופעילות אמנותית הסברתית במסגרת פסטיבל הסרטים. לבסוף, העירייה התחייבה כי מחלקת הרווחה תעשה כל מאמץ כדי לטפל בדרי הרחוב שבמאהל בהקדם האפשרי.

בית המשפט והעירייה, הכירו שניהם בזכותנו למחות ולקיים את המאבק שלנו ברחוב ובמבנים ציבוריים.

בני אדרי, אחד העותרים, אמר בעקבות פסק-הדין: “זכות המחאה נשארת בידינו, ואנו נממש אותה בכל מקום ודרך שנבחר".

–– מסמך ההבנות שקבל תוקף של פסק דין: http://bit.ly/ovHNWo
–– החלטת בית המשפט: http://bit.ly/oF7Dnx
–– כתבה בעיתון כלבו על ההסכמות: http://bit.ly/ruiOuh
–– אייטם ששודר ברשת ב' על ההסכמות: http://on.fb.me/ps5vqa

צבי דביר ואברי רביב מסכמים את האירועים [חזרה]


צבי דביר, פעיל החזית שהכין את העתירה הדחופה לבית המשפט, מסכם את הצד המשפטי.
ביום חמישי אחה"צ, הופתעתי כמו שאר אנשי המאבק לגלות כי פקחי עיריית חיפה פשטו על המאהל, והצמידו צווי פינוי לכל הבא ליד. הופתעתי, כי האמנתי שהעירייה תמצא את המו"מ שהחל בשבועות הקודמים, בטרם תפנה לאפיק של פינוי מנהלי. אבל העירייה החליטה, מסיבותיה שלה, להוציא צווי פינוי בדרישה לפנות את כל המאהל עד 10:00 בבוקר ביום ראשון, מבלי להגיע להסכמות עם אנשי החזית.

נשארו לנו פחות מ-72 שעות, רובם ככולם שישי-שבת, ימי סוף השבוע. כמה חברים פנו לגורמים שונים כדי לנסות למצוא עורך-דין שיכין עבורינו עתירה מנהלית דחופה. אבל עקב סד הזמנים שהעירייה קבעה לנו, לא מצאנו עורך-דין מתאים שהסכים לקחת על עצמו את הכנת העתירה הדחופה. בלית ברירה, נאלצתי להתגייס למשימה, ולנסח בשם החזית החיפאית עתירה דחופה. האלטרנטיבה היתה שהמאהל מתפנה והיינו נשארים עם כמה חתיכות נייר עליהן רשום "צו פינוי", בלי הסכם ובלי תמורה.

אז ישבתי כל השבת, וניסחתי עתירה מנהלית דחופה נגד פינוי המאהל החיפאי. התבססתי על חומרים של העתירות שהוגשו נגד פינוי מאהל חוף נחשולים, וכגד פינוי מאהלי תל-אביב. (כאן גם המקום להודות לאייל רוזנברג על עזרתו בניסוח התצהירים). סיימתי לכתוב הכל ביום ראשון לפנות-בוקר, והעברתי אותה לשני עו"ד שניאותו לקום מוקדם בבוקר כדי לעשות לי מעט הגהה משפטית.

בבוקר יום ראשון, לאחר לילה ללא שינה, הגענו, חלק מהעותרים, לבית משפט והגשנו את העתירה עם פתיחת שערי בית המשפט. העתירה הועברה לעיון כב' השופט אברהם אליקים, שהוציא בשעה 09:00, שעה לפני כניסת הצווים לתוקף, צו ארעי ל-24 שעות המונע מהעירייה להוציא את צווי הפינוי אל הפועל. בנוסף, השופט דרש שאגיש בקשה מסודרת לצו ביניים. אז במקום ללכת לישון, חזרתי הביתה והכנתי בקשה חדשה לצו ארעי וצו ביניים. חזרתי שוב לבית המשפט, הגשתי את הבקשה המתוקנת והמתנתי להחלטה. ואכן בסביבות השעה 14:30 התקבלה החלטה כדלהלן: בית המשפט קבע את הדיון בעתירה ליום שלישי והוציא צו ארעי כנגד הפינוי עד לדיון. בנוסף, השופט המליץ לצדדים להגיע להסכמות. לאחר יומיים ללא שינה, הלכתי סופסוף לישון...

בינתיים, אברי וצוות המו"מ נפגשו עם היועץ המשפטי של העירייה ועם עוזר ראש העיר. בהתאם להמלצת השופט, החל מו"מ מואץ כדי להגיע להסכמות עד לדיון. לשמחתי, המאמץ הוכתר בהצלחה, וביום שלישי הגענו לבית המשפט עם הסכמות, שקבלו תוקף של פס"ד.

בסופו של דבר, מעז יצא מתוק. אם העירייה לא הייתה מזדרזת להוציא צווי פינוי, ואם אנחנו לא היינו מגישים עתירה דחופה ומוציאים צו ארעי כנגד הפינוי, המצב היה אחר. ככל הנראה היינו מגיעים להסכם עם העירייה, אבל תוקפו של ההסכם היה כשל מסמך הבנות לא מחייב. אבל משהגענו לבית המשפט, ההסכם קיבל תוקף של פסק-דין של בית המשפט המחוזי, וכך הפך להסכם רשמי ומחייב.

אברי רביב, ראש צוות המו"מ עם העירייה, מסכם את הזווית האישית שלו במהלך הימים האינטנסיביים שהביאו להסכמות עם העירייה.
עיניי חשכו כשקראתי בקבוצה האופרטיבית של מאהל חיפה ברשת את הקביעה של יוס ברוך שפסקה: "לדעתי צריך למנות את אברי לראש צוות המו"מ עם העירייה, ואם צריך אז בכפייה"... את חוש ההומור שלו כבר היכרנו, אבל אני הרי נשבעתי לעצמי לפני שלוש שנים שאני יוצא לגמלאות ולא אנהל יותר שום דבר בחיים. אחרי עשרות שנים של ניהול בכיר ותובעני צריך גם ליהנות קצת, לא יוס?

עם ההחלטה להפר את השבועה ולרכז את צוות המו"מ השלמתי מתוך הרגשת צורך לגמול למחאה החברתית בכלל ולמאהל חיפה במיוחד על כך שמלאו אותי הקיץ מחדש באנרגיות של עשייה חברתית ממשית וברת-תקווה, אחרי שנים של השתתפות אובססיבית בהפגנות קטנות (אותה הסברתי בצורך "להרוויח ביושר את זכות הקיטור"), וצפייה יומיומית מזוכיסטית במהדורות החדשות בכל הערוצים (כשבדרך לטלוויזיה אני נוהג להבהיר לרעייתי: "טוב, עכשיו אני הולך להתעצבן").

קיוויתי שהניסיון הניהולי והרקע שלי בתקשורת ובתחום הציבורי יעזרו לנו להתגבר על החשדות ההדדיים שהתגלו בשיח ובשיג עם העירייה על פי הדיווחים שנמסרו עד אז במאהל. בפועל התגלה שמה שחשוב מכך, כמו כמעט בכל משא ומתן, הייתה היכולת לעמוד על העקרונות החשובים לנו, מצד אחד, אך גם להבין היטב את האילוצים והצרכים של הצד השני.

לא תיעדתי את השלבים השונים ואת הפרטים הקטנים, הם לדעתי גם לא חשובים. בפגישה הראשונה השתתפו לצדי בני ואורלי ומצד העירייה – יועצה המשפטי, עו"ד רשף חן ונמרוד שיין, עוזר ראש העיר שמונה לטפל בנושאי המאהלים והמחאה. שמענו את נמרוד מברך על כך שהוסמכתי לדבר ולהחליט (בשפת המשא ומתן המזרח תיכוני, הוא שמח ש"יש פרטנר"), הקראתי את רשימת דרישותינו כפי שניסחתי והצגתי ערב קודם במאהל. נציגי העירייה הגיבו בעיקר על מה שלא נראה להם, אך גם אהבו את הרעיון של יצירת מרחב הידברות אזרחי קבוע. בתוך כך ניסח עו"ד רשף חן הצעה נגדית מצומצמת להסכם הבנות. זו צולמה ונפרדנו לשלום ולשלב בו העליתי בביתי את שתי ההצעות לקבצי וורד והעברתי לכל המשתתפים, באופן שמאפשר לעמוד על הפערים.

מכאן ואילך הכל התנהל בהתכתבות ובשיחות טלפוניות, בעיקר ביני לבין רשף חן, כשכל משתתפי הישיבה מכותבים להצעות. זמן רב לא היה לנו. הדיון בבית המשפט נועד למעט יותר מיממה ממועד הפגישה הראשונה. בערב שבין לבין עוד נסעתי לפגישה די מבוזבזת של פעילים בתל אביב. קודם לכן נמסר לי שעו"ד אדם פיש (פעיל זכויות אזרח וחבר מועצת העירייה לשעבר שאליו פנינו כמה ימים קודם בבקשה להתנדב ולטפל בעתירה שלנו) נאות להתנדב והחומר הכתוב נשלח גם אליו. בבוקר הדיון שוחחתי עם עו"ד פיש, שבינתיים דיבר עם היועצים המשפטיים של המאהלים האחרים, בעיקר מאהלי תל אביב וקיבל מהם את כל החומר המשפטי שלהם. לדעתו גם ההצעה הראשונית שקיבלנו מהעירייה הייתה "הישג עצום" בנסיבות המשפטיות שלנו נוכח המגבלות החוקיות החלות על העירייה.

הרשיתי לעצמי להתעלם מכך, להציג רעבתנות רבה יותר ולהשיג הסכם שהוסיף להצעה המקורית כשבעים אחוז מהדרישות הנוספות שלנו. כשעתיים לפני הדיון, אחרי שלושים ושש שעות כמעט ללא שינה וסבב נוסף של חילופי נוסחים ושיחות טלפון, יצא עשן לבן. אחרי שעה נוספת כבר ניתן להסכמות תוקף של פסק דין ומנושא ונותן הפכתי למרואיין מבוקש בתקשורת.

את המו"מ הבא נטיל על יוס. אם זה לא ילך אחרת, אז בכפייה...

מה היה לנו בשבוע האחרון [חזרה]

יום חינוך בבי"ס ליאו-באק [חזרה]

ביום חמישי, ה-6/10, נערך יום חינוך בנושא מאבק המחאה בבי"ס ליאו-באק. במהלך היום נפגשו תלמידי בית הספר עם פעילי המאבק, שהנחו מעגלי דיון בקבוצות קטנות, ונערכו פאנלים בנושא המאבק. מסכמת רתם אלכסנדרי, תלמידת בית הספר שריכזה את הפקת יום החינוך יחד עם מיכל אלקובי:
ביום חמישי קיימנו בליאו-באק יום בנושא המאבק החברתי. במסגרת יום החינוך נחשפו התלמידים לדיונים בנושא "מהו צדק חברתי?" ו"מה תפקיד הנוער במסגרת זו?". התקיימו שלל פעילויות – מהוראת עמיתים בנושא המאבק, דרך פאנל ועד מעגלי דיון בחצאי-כיתות. במסגרת זו, הגיעו לבית הספר כ-50 פעילים חברתיים, על מנת להנחות ולהשתתף בפעילויות השונות. לרבים מהתלמידים הייתה זו הפעם הראשונה שהם פגשו פעיל חברתי.

במסגרת הפאנל דנו בתפקיד בית הספר ותנועות הנוער בנושאי צדק חברתי. ניסינו להבין מהם תפקידי הנוער בכל מסגרת, והאם יש לנוער יכולת להשפיע על סביבתם. בפאנלים השתתפו רכזי השכבות, פעילים חברתיים, מדריכי תנועות נוער ותלמידים פעילים מבית הספר. לאחר מכן שוחחו הפעילים עם חצאי הכיתות. גם המשתתפים וגם המנחים העידו שהשיחות היו מוצלחות ומאירות עיניים. תגובה אחת לדוגמה שקיבלנו ממאי, תלמידת כיתה י': "ראשית כל אני חייבת להגיד שהפנטת אותי בשיחה היום, שללא ספק הניעה אצלי גלגלים שהיו תקועים הרבה זמן... אין חיפאי שיעז להעלות את השאלה מדוע מקיימים את פסטיבל הסרטים במעלי הכרמל ולא בהדר למשל (בה מתקיימת פעילות תרבותית איכותית ושוקקת). הגיע הזמן שתושבי שכונות העיר יזכו לתחייה מחדש לאחר שטבעו באבק, בזלזול העירייה ובסטראוטיפים שהדביקו התושבים... לעורר את העירייה! גם בשפרינצק יכולה להתקיים תרבות, אם רק יתנו לה את החום והמשאבים. הגיע הזמן שיונה יהב ופמלייתו יניחו את הפוליטיקה והססמאות בצד לטובת מעשים."

אנו מקווים כי הפעילות בליאו-באק הובילה ליותר הבנה של המאבק, ותוליך ליותר מעורבות חברתית במאבק. לאחר חופשת סוכות נמשיך להיכנס לבתי-ספר ולערב יותר נוער במאבק החברתי.

מבצע חלוקת תפוח בדבש בראש השנה [חזרה]

לרגל השנה החדשה ה'תשע"ב, התגייסה קהילת החזית החיפאית לברך את תושבי העיר לשנה טובה, שנה של מעורבות חברתית, שנה של שינויים ולמידה, שנה של עשייה, שנה של צדק ובתקווה שתוחזר מדינת הרווחה במהרה. החזית קיימה פעילות חלוקת תפוחי עץ לרגל ראש השנה מספר מוקדים ברחבי חיפה.
–– יש גם תמונות

מה הולך לקרות בסוכות? [חזרה]

האירוע המרכזי: פסטיבל מחאה מהסרטים [חזרה]


החזית החיפאית מציגה: פסטיבל מאבק מהסרטים
First we take Haifa, then we take IL.

הלוקיישן: חיפה, מדינת הגליל.
הזמן: חג הסוכות, סתיו 2011.
תסריט, בימוי והפקה: החזית החיפאית והחזית הצפונית.
קאסט: עם ישראל ונספחים זרים.
המסר: תובעים מדינת רווחה, כובשים את הרחוב.
שיטת הפעולה: העמקת המאבק החברתי בעזרת תוכן משמעותי, הנגשת המאבק לשכונות.
שפות: עברית, ערבית, רוסית, אמהרית, שפת הסימנים.

בסוף השבוע של סוכות, 14-15 לאוקטובר, כחלק מהאירועים הבינלאומיים של ה-15 באוקטובר, נקיים בגן האם בחיפה פסטיבל מחאה בשיתוף עם פסטיבל הסרטים הבינ"ל בחיפה. האירוע הוא יוזמה של החזית החיפאית אך מקדם בברכה ומזמין כל אחת ואחד שרוצה לבוא ולקחת חלק, לא רק במהלך האירוע עצמו אלא גם בהפקת האירוע בתכניו ובפרסומו.

האירוע יורכב מסדנאות אשר יתנו לנו, הפעילים, כלים פרקטיים אשר יסייעו לנו בקיום קהילות המחאה כל אחד באזורו הוא ויעזרו לנו ליצור קשרים חדשים ברמה המחוזית-ארצית. חלק מהסדנאות יקיימו "מרחב פתוח", בו אתם יכולים לקבץ אנשים סביב רעיון, הרצאה, סדנה, דיון וכדומה. בגן מניה שוחט, שלוש דקות הליכה מגן האם, יתקיימו הופעות של הרכבי מחאה בערב שישי ובשבת לאורך היום. הלינה במהלך האירוע תתקיים באוהלים בטיילת לואי המשקיף אל הרי הגליל, מרחק הליכה קצר מגן האם ומגן מניה שוחט.

לפרטים נוספים: יובל קשת 052-8823207, מור הובר 054-5871895.
–– אנו זקוקים למתנדבים! מי שיכול לעזור, שימלא את הטופס הזה. תודה!!!
–– אירוע בפייסבוק, עם פרטים מעודכנים
–– סרטון פרומו לפסטיבל
–– וגם דף בבלוג

תוכנייה של פסטיבל סרטי המחאה

תוכנייה (לו"ז נתון לשינויים)

יום שישי ה-14.10:
11:00-13:00 – התכנסות בגן האם
13:00-13:15 – דברי פתיחה 13:15-15:30 – סבב סדנאות
16:00-18:00 – מרחב פתוח
החל מ-19:00 ועד הלילה – הופעות בגן מניה שוחט
23:00-01:30 – פאנל לילי בהנחית אישים מובילים במחאה (אולם רפפורט, אודיטוריום חיפה)
במהלך היום – שיחות ועידה עם פעילים מיוון, ספרד, תוניסיה, לונדון, ניו-יורק, קהיר ואירועי מחאה דומים המתקיימים בו זמנית מסביב לעולם.

ליל שישי: אתר קמפינג פתוח בטיילת לואי

יום שבת ה-15.10:
7:00-9:00 – מליאת בוקר בגן האם
9:30-11:30 – סבב סדנאות
12:00-14:30 – שיחות ועידה עם מוקדי מחאה אחרים בעולם בבית הכט
15:00-17:00 – מרחב פתוח
כל היום – הופעות בגן מניה שוחט

מוצ"ש – החל ב-18:00 מסיבת "Take the Square" ברחוב מסדה, כחלק מהאירועים הבינלאומיים.

במהלך החג, קולנוע שכונה ומעגלי דיון צוות מתגלגל בשכונות העיר.
תוכנייה לקולנוע-הרחוב בבת גלים.
תוכנייה מסודרת של קולנועי-רחוב בשכונות נוספות תפורסם בהמשך.

צעדות מחאה לירושלים [חזרה]

ממטולה, מאילת, מחיפה, מיקנעם, מחולון, מבאר-שבע, מתל-אביב ומכל מקום בארץ – בסוכות כולנו יוצאים בצעדה לירושלים. הצעדה תמשך שבוע שלם, ובסופה נפגין מול הכנסת החוזרת מפגרה. בערב חג סוכות נתחיל לצעוד ממספר מקומות במקביל – קבוצות קטנות שיתכנסו יחד ויהפכו לנחשול גדול. דרך כביש החוף לבאים מהצפון, ולכיוון כביש 4 למגיעים מהדרום. אפשר להצטרף לצעדה של יום-יומיים ומי שיכול – גם לכל השבוע. אפשר להגיע לארוחת ערב בסוכות שיוקמו על הדרך, אפשר להצטרף למעגלי דיון, הופעות והרצאות שיתקיימו על המסלול. כל אחד מצטרף לפי יכולתו – אבל כל אחד חשוב ומשמעותי.
–– ארוע בפייסבוק
–– סרטון על הצעדה

גם מחיפה יוצאת צעדה, אליה יצטרפו צועדים מטבעון, יקנעם והקריות.
אנשי קשר: איתי 052-2692938 ואורלי 054-4383705.
זמן ומקום יציאה: 12/10 ב-9:00 בכיכר מאירהוף.
מסלול: לילה ראשון עתלית. לילה שני חוף נחשולים. לילה שלישי הרצליה. ביום שבת ה-15/10 בשעה 13:00 נגיע לצומת גלילות, משם נמשיך לרחבת מוזיאון תל-אביב להשתתף באירוע הבינלאומי. לאחר מכן, עם כל משתתפי הצעדות, נעלה לכנסת בירושלים.

הפגנה בינלאומית – מאוחדים למען שינוי עולמי ב-15 באוקטובר [חזרה]

עולם דורש צדק חברתי בחודשיים האחרונים חזינו בהתעוררות חברתית מעוררת השראה ותקווה. הפגנות הענק ברחבי הארץ הצמיחו מתוכן לא רק קול גדול הקורא לשינוי, אלא גם מודעות לזכויותינו האזרחיות ולחובתנו לאמץ השקפה ביקורתית כלפי הממשל, מערכות ההון, והתקשורת, שעד כה תיווכו בינינו לבין עצמנו ובינינו לבין המציאות. למדנו להכיר בכך שתיווך זה נגוע באין-ספור אינטרסים מוניטאריים, שרואים בנו צרכנים בלבד. נזכרנו שאנחנו לא "הון אנושי", לא "קהל יעד" ולא "כוח עבודה". אנחנו בני אדם. לא קראנו לצדק חברתי לבדנו: אזרחי העולם כולו קוראים את אותה הקריאה. ב-15 לאוקטובר 2011 עשרות ערים בעולם יוצפו בקריאה לצדק ולשוויון: בברזיל, בקנדה, בסקנדינביה, בצרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, באנגליה ובארה"ב. ב-15 באוקטובר נשתתף בפעילות הכלל עולמית להעצמת כוחם של האנשים להגשים את שאיפותיהם הבסיסיות לאחווה, שלום, צדק וחירות, ולניתוק מהתלות במנהיגים ובעלי ההון שלא הביאו להגשמת רצונות האזרחים. ב-15 באוקטובר נשתתף בפעילות הכלל עולמית לציון המאבקים לצדק חברתי שהתעוררו בתקופה האחרונה ברחבי העולם.
–– אירוע בפייסבוק
–– סרטון על האירוע
–– אתר o15israel

במסגרת הארועים העולמיים, מעבר לפסטיבל מאבק מהסרטים, תיערך בחיפה מסיבת רחוב תחת הסיסמה "Take the Square". המסיבה תיערך ברחוב מסדה, החל משעה 18:00.
–– הזמנה למסיבה בפייסבוק

מאהל המחאה בחוף נחשולים [חזרה]


בין נווה-ים לדור, אחת מרצועות החוף היפות ביותר במדינת ישראל, מקודמות בימים אלה חמש תוכניות פיתוח שונות: בנווה ים, בחוף דור, בקיבוץ נחשולים, בחוף הבונים, בחוף הצפוני לנחשולים... בסה"כ מתוכננות כ-1600 יחידות נופש חדשות, 1300 מתוכן ברצועת-החוף הצרה של דור-נחשולים (2.5 ק"מ)! מימוש תוכניות הבנייה ברצועת החוף של הבונים ונחשולים יביא לפגיעה בלתי-הפיכה בייחודם של חופי הכרמל. עם מימוש התוכניות, חוף נחשולים וסביבתו יהפכו לגוש בנוי אשר ימיר רצועת חוף אינטימית במחצב נדל"ן, ימנע נגישות הציבור לחוף וינכס את החוף לידי בעלי ההון. חוף הבונים יאבד לנצח את בתוליותו וייחודו ויהפוך לעוד חוף מוסדר בתשלום, אחד מני רבים. את התוכניות ניתן עדיין לעצור – אם נפעל עכשיו!

ביום שלישי, ה-18/10 בשעה 10:00, יוצאים לצעדת מחאה מחוף נחשולים הצפוני היפייפה לחוף הבונים המרהיב. אחד המסלולים היפים בארץ. מומלץ לצעוד לפחות פעם בחיים! את מסלול הצעדה, ילווה מהים משט של גלשנים וקיאקים. ב-13:00 תתקיים עצרת חגיגית בחוף הבונים הצפוני (חוף הסירה). את העצרת ינחה שי אביבי ויהיו בה נאומים קצרים של דן חמיצר, שי אגמון ועדי לוסטיג ממאבק פלמחים ובנוסף הופעות מוזיקליות של עלמה זהר, צועני האור ועוד הפתעות. במקביל תערך החתמה המונית להתנגדויות על תוכניות הבונים ונחשולים בנוכחות עורכי-דין.
–– לפרטים: עומר, 054-9567388
–– עצומה להצלת חוף נחשולים
–– אירוע בפייסבוק להפנינג ביום שלישי

בפסטיבל הסרטים נעמיד עמדת הסברה על המאבק להצלת חוף נחשולים. בעמדה יהיו חומרי הסברה מייצגים, מקרן וסרטוני הסברה, ובשעות מסוימות יבואו בהתנדבות עורכי-דין כדי להחתים אנשים על התנגדויות לתוכניות. לפרטים: ניתאי קיני 054-6735359, אריאל מילמן 050-9967069.

הפרטת הגנים הלאומיים [חזרה]

הצעת חוק של ח"כ ישראל חסון מאיימת להפוך את הגנים הלאומים שלנו לרכוש פרטי. התיקון יאפשר את העברת ניהולם של הגנים הלאומיים לידי עמותות פרטיות. התיקון פותח פתח לגופים פוליטיים וכלכליים להשתלט על נכסי הציבור שאמורים להיות מנוהלים לטובת כלל הציבור. הצעת החוק מסתמנת כהמשך מדיניות הממשלה בהפרטת חברות ממשלתיות, אוצרות טבע ושירותים ציבוריים לידי ידיים פרטיות.

במהלך ימי חג הסוכות, בין הימים שישי ה-14/10 ועד יום ראשון ה-16/10, יקימו פעילי התנועה הירוקה ומגמה ירוקה דוכן הסברה בכניסה לפארק יערות הכרמל, על-מנת להסביר לציבור את הסכנה הכרוכה בחוק החדש ולהחתים על עצומה הקוראת לעצור את המחדל.
–– לפרטים: יואל כהנקא 054-4246401
–– אירוע בפייסבוק

עצומה למען צדק חברתי! [חזרה]

העם דורש צדק חברתי

העצומה "העם דורש צדק חברתי", להקמת מדינת רווחה וחברה סולידרית ושוויונית יותר, יוצאת לדרך. צריך לאסוף 500,000 חתימות, כדי להפגין שזו העצומה הגדולה בתולדות המדינה, וכדי שמספר החותמים יעלה אותנו עוד צעד מעבר למספר המשתתפים ב"אם כל ההפגנות".

הנה הלינק: http://www.atzuma.co.il/hevrati

אז קדימה, לעבודה: 1. לחתום. 2. להחתים כל מי שזז בסביבה 3. להפיץ עם לינק ופנייה לכל המיילים ורשימות הדיוור של כל אחד ואחת. 4. לשתף ברשתות החברתיות (אופציה לשיתוף בפייסבוק ובטוויטר עולה אוטומטית עם החתימה) 5. להמליץ עם לינק בהודעות אישיות בפייסבוק.

לא נשתוק כי ארצנו / שינתה את פניה / לא נוותר לה, נזכיר לה / ונשיר כאן באוזניה / עד שתפקח את עיניה!

אלף מעגלי דיון חוזרים לחיפה במהלך פסטיבל הסרטים [חזרה]

לאחר ההצלחה של האירוע הראשון מסוגו, אלף מעגלי דיון חוזרים לחיפה במהלך חג הסוכות. מעגלי דיון בנושאים שונים יתקיימו ברחבי העיר, ולכל אדם תינתן ההזדמנות להביע את דעתו ולהשפיע על אופי המאבק. המעגלים יתקיימו כל ערב ברחבי העיר, בנקודות מרכזיות כמו גן האם, קריית אליעזר, הדר, ועוד.

לפרטים נוספים, עזרה בהנחיה או בארגון: שחף 052-8982952, או בדוא"ל haifatree@citytree.net.

הפגנה ב-29/10 מול הכנסת [חזרה]

מטה מאבק המחאה ופורום פעולה אזרחית קוראים לפתוח את תקציב 2012. להלן ההודעה שהועברה.
שלום לכולם,

השנה שחלפה עלינו היתה מופלאה ומלאת תהפוכות. התפיסה השתנתה, מעמד הביניים הרים ראש והראה שאפשר לשנות את המציאות ואת השיח הציבורי. נכון, זה קשה, מייגע ובעיקר איטי, אבל אנחנו כאן בשביל להישאר.

לשם כך אנו ממשיכים במרץ בהקמת תשתית ארגונית ארצית יעילה, שתאפשר עמידה במאבק ציבורי מלוכד ובר קיימא גם לאחר פינוי המאהלים אותו חווינו בצער בתל אביב בשבוע שחלף ועם קבלת צווי פינוי למאהלים נוספים בארץ.

עם פתיחת מושב הכנסת בסוף החודש, בכוונתנו לעשות שיעור בדמוקרטיה לכל חברי הכנסת (שאפילו לא טרחו לחזור מפגרת הקיץ בזמן שאנחנו מילאנו את הכיכרות) ולעלות לירושלים ולשאר הערים הגדולות להפגנת ענק במוצ"ש, ה-29 לאוקטובר, שעה 20:30 במטרה לפתוח מחדש את תקציב המדינה.

אנחנו פה בשביל לייצר ולחולל שינוי שישפיע על כולנו ויסייע בבניית עתידנו ועתיד ילדינו. אנו מקווים שהשנה שבאה עלינו לטובה אכן תהיה שנת של עמידה זקופה ואיתנה, שנה של שינוי, שנה של צדק חברתי!

עזרו להעביר את המסר: להרשמה לצדק חברתי
פורום פעולה אזרחית; J14.ORG.IL

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה